Dannebacken logo

Integritetspolicy

Dannebacken service AB (”Dannebacken”, ”vi” eller ”oss”) i egenskap av personuppgiftsansvarig, behandlar personuppgifter om dig som:

  • är kund hos oss eller är kontaktperson eller anställd hos ett företag som är kund hos oss,
  • besöker och använder vår webbplats och sociala medier (digitala kanaler),
  • på annat sätt kommer i kontakt med oss, t.ex. via vår kundtjänst eller kontaktformulär på vår hemsida, och
  • deltar i marknadsföringsaktiviteter anordnade av oss (t.ex. tävlingar eller kundundersökningar).

 

Denna integritetspolicy ger information om insamling, behandling, lagring och delning av personuppgifter avseende individuellt identifierbara Kunder. Detta inkluderar nuvarande, tidigare och kommande Kunder som behandlas av Dannebacken service.

Du kan alltid kontakta oss om du har frågor kring dina personuppgifter, genom att skicka ett e-postmeddelande till vetamer@dannebacken.se.

Personuppgifter som vi behandlar

  • Kontaktuppgifter: namn, telefonnummer och e-postadress samt för privata Kunder personnummer.
  • Uppgifter om Kundens order-, beställnings- och faktureringsuppgifter: kundnummer, köp- och transaktionshistorik, fakturauppgifter, RUT-avdragsuppgifter samt betalningsinformation.
  • Uppgifter för att kunna genomföra uppdraget hos Kunden: adress, portkod, nycklar, larmkoder.
  • Demografiska uppgifter: ålder, kön, civilstatus och utbildning.
  • Profilinformation: antal klick, lokalisering, preferenser, målgrupp och profil.
  • Aggregerad data: varaktighet och besöksmönster på vår webbplats.
  • Tekniska uppgifter: Ip-adress, cookie-ID, metadata.
  • Annan information du väljer att dela med oss t.ex.: önskemål, klagomål, information för medverkan i marknadsföringsaktiviteter.

Från vilka källor

Utöver de uppgifter som Kunden själv lämnar till Dannebacken kan vi också komma att samla in personuppgifter från Kundens arbets- eller uppdragsgivare, från offentliga register eller från andra tredje parter med vilka Dannebacken Service samverkar inom ramen för sitt uppdrag.

Ändamål och laglig grund

Med stöd av fullgörande av avtal, laglig skyldighet, berättigat intresse eller samtycke behandlar Dannebacken Kundens personuppgifter för följande ändamål:

  • efterleva gällande lagar och förordningar, t.ex. bokföringslagen
  • genomförande, hantering, administration, uppföljning etc. av aktuell affärsrelation och dess leveranser, tillhörande kommunikation genom telefon, e-post, sms eller andra kommunikationsvägar samt fakturahanterings- och betalningsändamål,
  • genomförande, hantering, administration och, uppföljning och utvärdering av kundundersökningar,
  • marknadsföring av Dannebackens verksamhet, projekt och event, samt
  • fastställa, göra gällande och försvara rättsliga anspråk.

Begränsningar

Dannebacken service kan komma att lämna ut personuppgifter till samarbetspartners och leverantörer som hanterar information för Dannebackens räkning, t.ex. leverantörer av tillhandahållande, support och underhåll av IT- och molntjänster, leverantörer av bl.a. marknads- och kundundersökningar, etc. I dessa fall undertecknas alltid ett personuppgiftsbiträdesavtal.

Dannebacken kan också komma att lämna ut personuppgifter till tredje part som är enskilt personuppgiftsansvariga, t.ex. försäkringsbolag i händelse av en inträffad skada, polisen eller annan myndighet om det rör utredning av brott eller om vi är skyldiga att lämna ut sådan uppgift med stöd av lag eller myndighetsbeslut.

Vi strävar efter att alltid behandla personuppgifter inom EU/EES. Informationen kan dock i vissa situationer komma att överföras till, och behandlas i, land utanför EU/EES av annan leverantör eller underleverantör. I relation till dessa vidtas särskilda skyddsåtgärder, som t.ex. att teckna avtal som inkluderar de standardiserade modellklausuler för dataöverföring som antagits av EU-kommissionen och som finns tillgängliga på EU-kommissionens webbplats.

Gallring

Vi behandlar Kundens personuppgifter så länge som det är nödvändigt i förhållande till de ändamål för vilka dessa samlats in. Personuppgifter som sparas för ändamål kopplat till tidigare, aktuell eller kommande affärsrelation sparas så länge som det finns rättigheter och skyldigheter att tillvarata i sådan affärsrelation och så länge som det finns rättsliga förpliktelser för oss att behålla uppgifterna. Därefter kommer personuppgifterna att gallras bort.

Säkerhet

Dannebacken värnar om en hög säkerhet för dina personuppgifter och vidtar lämpliga tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder för att skydda dina personuppgifter ifrån obehörig åtkomst, ändring, spridning eller förstörelse.

Kundens rättigheter

Du har rätt till följande åtgärder avseende dina personuppgifter. Vill du göra det gällande vänligen kontakta oss på något av nedanstående kontaktuppgifter.

  • Rätt till tillgång (registerutdrag): rätt att få bekräftelse på och information om din personuppgiftsbehandling.
  • Rätt till rättelse: rätt att få felaktiga uppgifter rättade.
  • Rätt till invändning: rätta att invända mot vår behandling om den sker med stöd av intresseavvägning eller direktmarknadsföring.
  • Rätt till begränsad behandling: rätt att kräva att personuppgiftsbehandlingen begränsas, exempelvis om du motsätter dig uppgifters riktighet. Under tiden som riktigheten undersöks är Dannebackens tillgång till uppgifterna begränsad.
  • Rätt till radering: rätt att få uppgifter borttagna. Denna rätt är begränsad till sådana uppgifter som enligt lag endast får behandlas med ditt samtycke, om du tar tillbaka samtycket och motsätter dig behandlingen.

Kontaktuppgifter till Personuppgiftsansvarig

Dannebacken service AB

Organisationsnummer: 556606-2252

Besöks- och postadress: Vassgatan 2B, 415 02 Göteborg

E-post: vetamer@dannebacken.se

Telefon: 010-175 31 00